photo 1490396857_Socialmedia_icons_Facebook.png  photo 1490396879_Socialmedia_icons_Instagram.png  photo 1490396906_Socialmedia_icons_Google_Plus.png  photo 1490396928_Mail02.png

Inside the history...Chanel No. 5...The Myth...



Salvidor Dalí's Grand Central Powder Room,  1937.

Ακούς Νο. 5 και συνειρμικά το μυαλό σου πάει σε ένα όνομα. Coco Chanel. To απόλυτο άρωμα, θρύλος ανά την πάροδο των ετών, είναι ταυτισμένο με τη δυναμικότητα, την απελευθέρωση, τον αισθησιασμό, το νεωτερισμό που έφερε στο προσκήνιο μια γυναίκα, η Gabrielle Chanel. Με το πέρασμα των χρόνων δεν θεωρείται απλώς είναι άρωμα, είναι κάτι παραπάνω, είναι ο ορισμός του στυλ, αντικείμενο φετίχ για κάθε γυναίκα. Η Marilyn Monroe είχε αναφέρει «Τι φοράω στο κρεβάτι; Λίγες σταγόνες Chanel No. 5!» και είχε αναστατώσει τα ήθη της εποχής. Η Monroe είχε ερωτική σχέση με το θρυλικό άρωμα. 5 Μαϊου 1921 και το Νο. 5 κυκλοφορεί στο ευρύ κοινό, ασχέτως που όσοι είχαν την οικονομική άνεση να το αποκτήσουν δεν άνηκαν στο ευρύ, όπως το φανταζόμαστε σήμερα, κοινό.Το Νο. 5 δεν ήταν απλώς η κυνική ατάκα της Monroe, δεν ήταν μόνο οι θεατρικές διαφημίσεις με μεγαθήρια της τέχνης. Ήταν παράλληλα και μια υψηλή έννοια και αξία για την τέχνη εμπνέοντας καλλιτέχνες όπως ο Picasso, o Dali, o Modigliani, Man Ray, Brancusi. Σήμερα στο Παρίσι, στο Palais de Tokyo, εγκαινιάζεται μια μοναδική έκθεση, που σκοπό έχει να δείξει στο κοινό πως το Chanel No.5 ήταν και είναι το απόλυτο αντισυμβατικό σύμβολο, νεωτεριστικό. Ήταν το οσφρητικό ίσο του κυβισμού, του ντανταϊσμού και του σουρεαλισμού. Ακόμα και το όνομά του, επιλέχθηκε ούτως ώστε η μυρωδιά του, να μην μπορεί να κατηγοριοποιηθεί. Ήταν δε το πέμπτο δείγμα που ο αρωματοποιός Ernest Beaux έκανε.  Το Chanel No. 5, δημιουργήθηκε από μια ευφυή, διορατική γυναίκα για μια  αντισυμβατική. Για κάθε γυναίκα που ήθελε και θέλει να είναι διαφορετική. Δεν είναι τυχαίο που ακόμη και μετά από 92 χρόνια παραμένει διαχρονικό και έχει πιστές ακόλουθους, που δεν το αλλάζουν με τίποτα.




Έχει μια μαγεία να αναζητάς και να ανακαλύπτεις διαφημίσεις παλιές. Αισθητική ρετρό αλλά πάντα υψηλή, όταν πρόκειται για το Chanel Νο. 5. Στο πέρασμα του χρόνου πολλά άλλαξαν, αυτό που παρέμεινε αναλλοίωτο είναι η αέναη αναζήτηση της φινέτσας, της δυναμικότητας και της μοναδικότητας. Πάντα πληθωρικές ως προς την προσωπικότητα τους γυναικείες παρουσίες, πρέσβειρες του μεγάλου ονόματος του οίκου με κοινό και πάλι σημείο την υψηλή αισθητική. Η μόνη αλλαγή, η ανακοίνωση πως το καινούργιο πρόσωπο της καμπάνιας του αρώματος θα είναι για πρώτη φορά άνδρας, ο Brad Pitt.


No. 5 cartoonist Sem, 1921
Gabrielle Chanel in Harper's Bazaar , 1937
Marilyn Monroe, 1955
Suzy Parker, 1957
Maud Adams
Lauren Hutton , 1968
Cheryl Tiegs,  1969
Catherine Deneuve , 1972
Carole Bouquet, 1993
Carole Bouquet , 1996
Andy Warhol, 1997
Estella Warren, 2000
Nicole Kidman, 2007
Audrey Tautou, 2007
Brad Pitt, 2013
 Αυτή είναι η ιστορία του πιο γνωστού αρώματος στον κόσμο, ένα άρωμα που δεν ενέπνευσε μόνο το γυναικείο κοινό αλλά και μεγάλους καλλιτέχνες.


Όταν είσαι η Coco Chanel, μπορείς έτσι απλά με τη μοναδική σου ιδιοφυία να εμπνεύσεις και να αλλάξεις τον κόσμο, ακόμη και με ένα άρωμα. Και ναι αυτό θεωρείται μεγαλείο.